Neem contact op met Woningtarget.nl

Omdat we duizenden gebruikers hebben, zijn we helaas niet langer in staat om telefonische hulp te verlenen.
Neem per email contact met ons op via support@woningtarget.nl wanneer je snelle persoonlijke hulp wenst te ontvangen. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op. 

NB! Je kunt ook onze geautomatiseerde informatielijn bellen op 020-2622030 of hieronder antwoord op je vragen vinden.

1: Wat is Woningtarget.nl?
Woningtarget.nl is een zoekmachine (aggregator) voor beschikbare woningen in Nederland, op dezelfde manier als bijvoorbeeld Google, Bing en Yahoo zoekmachines zijn. De missie van Woningtarget.nl is om een overzicht te geven van alle beschikbare woningen op de markt, zodat Nederlandse woningzoekenden maar op één plek hoeven te zoeken om een overzicht te krijgen van welke woningen op de markt zijn. Door onze website te gebruiken kan een woningzoekende veel tijd besparen, hij hoeft immers geen honderden websites meer af te struinen.

2: Hoe verzamelt Woningtarget.nl advertenties?
De woningen op Woningtarget.nl zijn van twee verschillende bronnen afkomstig. Ten eerste kunnen gebruikers zelf hun woningen op de website plaatsen. Ten tweede ´crawlen´ de intelligente robots van Woningtarget.nl het web voor beschikbare woningen, net zoals Google, Bing en Yahoo het web crawlen voor inhoud voor hun zoekmachines. Als de robot van Woningtarget.nl een lege woning op het web vindt, die nog niet in het zoekresultaat staat, wordt deze automatisch aan onze website toegevoegd, net zoals Google, Bing en Yahoo dat doen. Als een woningzoekende interesse heeft in een woning en verder klikt, komt hij net als op Google, Bing en Yahoo op de originele pagina van de verhuurder terecht. Door te crawlen plaatst Woningtarget.nl, tenzij anders overeengekomen, alleen gegevens zonder auteursrecht in zijn eigen zoekmachine.

3: Bemiddelt Woningtarget.nl direct contact met verhuurders? 
Nee, dat doen we absoluut niet. We benadrukken dat we niet bemiddelen tussen huurders en verhuurders. We benadrukken ook dat we geen overeenkomsten hebben met de verhuurders om contact te leggen tussen hen en de woningzoekenden. Woningtarget.nl is een zoekmachine die alle beschikbare woningen op de markt probeert te verzamelen en linkt naar de oorspronkelijke bronnen, zodat je als woningzoekende nergens anders hoeft te zoeken. Wanneer je op de groene contactknop in de advertentie klikt, word je doorverwezen naar de originele website van de verhuurder, waar je zelf rechtstreeks contact met de verhuurder kunt opnemen.

4: Crawlt Woningtarget.nl non-profit woningcorporaties?
Als een non-profit woningcorporatie een beschikbare woning publiceert in een gesloten ledenforum, kan Woningtarget.nl deze huizen niet crawlen en integreren in de zoekresultaten van Woningtarget.nl. Als een non-profit woningcorporatie een advertentie publiceert op een publiek toegankelijke site, kan Woningtarget.nl die pagina's crawlen net zoals andere zoekmachines. Om de woningzoekenden een totaaloverzicht te geven van de leegstaande woningen op de markt, heeft Woningtarget.nl ervoor gekozen beschikbare woningen van non-profitorganisaties op te nemen in haar database als de deadline voor aanmelding nog niet voorbij is en deze pagina's algemeen beschikbaar zijn voor het publiek. Woningtarget.nl is zich er echter van bewust dat beschikbare huisvesting van non-profit woningcorporaties een wachtlijst kan vereisen en dat dit vaak geld kost. Daarom waarschuwt Woningtarget.nl alle woningzoekenden die proberen toegang te krijgen tot een huis dat afkomstig is van een non-profit woningcorporatie met een waarschuwingstekst in het zoekresultaat zelf en met een grote waarschuwing pop-up met de volgende tekst: sasgagg. Het spreekt voor zich dat bijna geen woningzoekenden toegang kopen tot gegevens van non-profitbedrijven.

5: Kun je voorkomen dat je wordt gecrawld door Woningtarget.nl?

Natuurlijk! Woningtarget.nl crawlt geen sites waarvan de eigenaar van de site vraagt om niet te worden gecrawld. Het is een internationale standaard en een algemeen gebruik online, dat de eigenaar van een site dit in zijn broncode schrijft als hij niet wil dat zoekmachines de site crawlen. Dit respecteert Woningtarget.nl net als andere zoekmachines hopelijk doen.

6: Ik wil een woningadvertentie uploaden/aanpassen - hoe doe ik dat?
Wanneer je ingelogd bent op je profiel druk je op de knop "jouw advertenties", te vinden  in het menu dat verschijnt wanneer je op ´Jouw profiel´ klikt. Hier kun je een verzameld overzicht vinden van al je advertenties. Wanneer je een advertentie wilt uploaden hoef je alleen te klikken op "maak een nieuwe advertentie" bovenaan de pagina. Wanneer je een advertentie wilt wijzigen die je al geupload hebt, klik je op het adres dat aan de linkerzijde van de advertentie staat. Wanneer je klaar bent met het wijzigen van de advertentie scroll je naar beneden en kun je de wijzigingen opslaan door te klikken op "opslaan".

7: Waar vind ik de woningadvertenties?
Je kunt alle openbaar gepubliceerde huurwoningen vinden op www.woningtarget.nl/uitgebreid-zoeken.aspx

8: Waar vind ik de advertenties van woningzoekenden?
Je kunt alle openbare advertenties van woningzoekenden vinden op www.woningtarget.nl/search-tenant.aspx

9: Moet ik betalen om Woningtarget.nl te kunnen gebruiken?
Je kunt je kosteloos bij ons registreren. Het is ook gratis om een zoekopdracht en zoekadvertentie aan te maken. Als gratis gebruiker kan je ook contact opnemen met alle verhuurders die een betaalde advertentie hebben geplaatst. Je hebt echter een betaald abonnement (Smart User account) nodig om contact te kunnen opnemen met alle andere verhuurders, en om de afbeeldingen en overige informatie van advertenties te kunnen zien. Verhuurders kunnen een gratis advertenties aanmaken, maar hebben eveneens een betaald abonnement (Smart User account) nodig voor een aantal aanvullende diensten, waaronder het in contact komen met huurders die enkel een gratis account hebben.

10: Welke voordelen heeft een Smart User?
Veel onderdelen van onze service kunnen gratis worden gebruikt. Het is bijvoorbeeld altijd gratis om een woonadvertentie of een zoekadvertentie voor woningen te maken. Als je voor een upgrade tot Smart User kiest, krijg je een aantal voordelen. Als woningzoekende krijg je bijvoorbeeld deze voordelen als je een Smart User bent: 1: de woningzoekende krijgt een gemarkeerde advertentie voor het zoeken naar woningen, zodat de woningzoekende meer informatie van de verhuurder krijgt. 2: De woningzoekende heeft toegang tot de gehele database en kan met alle verhuurders contact opnemen. 3: De woningzoekende wordt sneller op de hoogte gebracht van nieuwe woningen die per post worden aangeboden.

11: Hoe werkt het abonnement van Woningtarget.nl?
Wanneer je op zoek bent naar een woning of een woning verhuurt, weet je nooit precies wanneer je klaar bent. Daarom is het product van Woningtarget.nl in abonnementsvorm. Het abonnement heeft binding buiten de huidige abbonementsperiode. De prijs van een abonnement voor een zoekadvertentie is veel minder dan wat het zou kosten om in dezelfde periode een residentiële zoekadvertentie in een gewone krant te plaatsen. Woningtarget.nl communiceert heel duidelijk dat 1: het product is een abonnementsvorm, 2: dat de gebruiker het product dus zelf moet stopzetten wanneer hij het product niet langer nodig heeft en 3: hoe de gebruiker het abbonement makkelijk kan stopzetten.

12: Is het veilig om te betalen op Woningtarget?
Betalingen vinden plaats met een veilige versleutelde verbinding via DIBS naar uw bank, waarbij u kunt betalen met de meeste betaalkaarten. Woningtarget.nl heeft daarbij nooit toegang tot uw kaartgegevens.

13: Waar vind ik een overzicht van mijn facturen?
Ga naar de startpagina van www.woningtarget.nl, scroll vervolgens helemaal naar beneden en klik op "Mijn profiel". Klik vervolgens op de knop "Facturen etc", dat je kunt vinden in het menu dat verschijnt wanneer je op "Jouw profiel" klikt. Hier hebben we al uw facturen verzameld zodat u een duidelijk overzicht heeft. Als u een factuur wilt downloaden moet u klikken op "link naar factuur", klik daarna op de rechter muisknop en klik op "opslaan als".

14: Hoe meld ik mijn profiel of SmartUser lidmaatschap af?
Je Smartuser lidmaatschap kun je afmelden door bovenaan op de homepage van www.woningtarget.nl, te klikken op "Jouw profiel" (dit menu is enkel te zien wanneer je ingelogd bent op Woningtarget.nl). Klik vervolgens  in het menu dat verschijnt wanneer je op "Jouw profiel" klikt, op het tabblad ”Facturen etc.”. Klik vervolgens onder aan de pagina op de knop “Toegangsprogramma”, hierna kom je op de pagina waar je het Smartuser lidmaatschap kunt in- of uitschakelen. Indien je hulp nodig hebt, kun je ons een e-mail sturen op support@woningtarget.nl.

15: Hoe stop ik de e-mails met voorgestelde huurwoningen?
Klik op "Jouw profiel" in het menu bovenaan de pagina (wanneer u ingelogd bent op Woningtarget.nl). Klik hierna op "Mailinstellingen" in het menu dat verschijnt wanneer je op "Jouw profiel" klikt.  Daarna kun je de gemakkelijke instructies volgen. Indien je  hulp nodig hebt, stuur ons een mail op support@woningtarget.nl

16: Hoe beëindig ik mijn account?
Klik op “Jouw profiel” aan de bovenkant van de pagina op Woningtarget.nl (dit kun je enkel zien als je ingelogd bent). Druk daarna op het tabblad “Mijn data”. Klik vervolgens op de knop onderaan de pagina om doorverwezen te worden naar de site waar je jouw profiel kunt afmelden.

17: Hoe behandelt Woningtarget.nl ontevreden gebruikers?
Het is erg belangrijk dat Woningtarget.nl tevreden gebruikers heeft, daarom nemen we ontevreden gebruikers uiterst serieus. We hebben bijvoorbeeld een tevredenheidsgarantie waarop een gebruiker aanspraak kan doen die - ondanks onze duidelijke communicatie - niet heeft begrepen dat hij of zij een abonnement heeft gekocht of vergeten is zich af te melden. Met de tevredenheidsgarantie kunnen in bijna alle gevallen de abbonementskosten aan de gebruiker worden terugbetaald. Woningtarget.nl scoort zeer hoog in de tevredenheidsenquêtes die we constant bij onze gebruikers afnemen. je kunt hier over onze tevredenheidsgarantie lezen.

18: Wat is de tevredenheidsgarantie van Woningtarget.nl?
Als een gebruiker niet tevreden is met het product, geeft de tevredenheidsgarantie van Woningtarget.nl in bijna alle gevallen de abbonementskosten terug aan de gebruiker. Bovendien kun je worden gecompenseerd met een gratis abbonementsperiode via de tevredenheidsgarantie, als je een zoekresultaat vindt met een foutmelding. je kunt hier over onze tevredenheidsgarantie lezen.

19: Ik wil een woningadvertentie uploaden/aanpassen - hoe doe ik dat?
Wanneer je ingelogd bent op je profiel druk je op de knop "jouw advertenties", te vinden  in het menu dat verschijnt wanneer je op ´Jouw profiel´ klikt. Hier kun je een verzameld overzicht vinden van al je advertenties. Wanneer je een advertentie wilt uploaden hoef je alleen te klikken op "maak een nieuwe advertentie" bovenaan de pagina. Wanneer je een advertentie wilt wijzigen die je al geupload hebt, klik je op het adres dat aan de linkerzijde van de advertentie staat. Wanneer je klaar bent met het wijzigen van de advertentie scroll je naar beneden en kun je de wijzigingen opslaan door te klikken op "opslaan".

20: Waar vind ik de woningadvertenties?
Je kunt alle openbaar gepubliceerde huurwoningen vinden op www.woningtarget.nl/uitgebreid-zoeken.aspx

21: Waar vind ik de advertenties van woningzoekenden?
Je kunt alle openbare advertenties van woningzoekenden vinden op www.woningtarget.nl/search-tenant.aspx

22: Wat is het adres van Woningtarget.nl?
Woningtarget.nl, Rentbuyestate.com Netherlands ApS, gevestigd te Mynstersvej, 1827 Kopenhagen, Denemarken